Politica de confidențialitate
1.
Introducere
Scopul acestei Politici de confidențialitate este să îți
explice ce date prelucrăm, de ce le prelucrăm și ce facem cu ele. Îți luăm în
serios confidențialitatea și nu vindem niciodată liste sau adrese de e-mail. Fiind
pe deplin conștienți de faptul că informațiile personale îți aparțin, facem tot
posibilul să le stocăm în siguranță și să le prelucrăm cu atenție. Nu oferim
informații unor părți terțe fără a te informa.
2.
Alte servicii
Acestă Politică de confidențialitate nu acoperă aplicațiile
și site-urile altor terți la care poți ajunge prin accesarea link-urilor de pe
site-ul nostru. Acest lucru excede controlului nostru. Te încurajăm să
examinezi Politica de confidențialitate de pe orice site și/sau aplicație înainte
de a furniza date personale.
3.
Cine suntem noi?
SC EUROCIERE SRL, cu
sediul în Oradea,
Șoseaua Borșului Nr. 37, Județ Bihor, Cod Unic de Inregistrare: RO16376401 (denumită în continuare “EUROCIERE SRL”) este responsabilă de
prelucrarea datelor tale cu caracter personal pe care le colectează direct de
la tine sau din alte surse.
Potrivit legislației, compania noastră este operator de date
cu caracter personal. Pentru ca datele tale să fie prelucrate în siguranță, am
depus toate eforturile să implementăm măsuri rezonabile pentru a proteja
informațiile tale personale.
4.
Cine ești tu?
Potrivit legislației, tu, persoana fizică beneficiară a produselor
noastre sau persoana aflată într-o relație de orice fel cu noi, ești o „persoană
vizată”, adică o persoană fizică identificată sau
identificabilă. Pentru a fi complet transparenți în privința prelucrării de
date și pentru a-ți permite să îți exerciți cu ușurință, în orice moment,
drepturile, am implementat măsuri pentru a facilita comunicarea dintre noi, operatorul
de date și tu, persoana vizată.
5.
Schimbări
Putem schimba această Politică de confidențialitate în orice
moment. Toate actualizările și modificările prezentei Politici sunt valabile
imediat după notificare, pe care o vom realiza prin afișare pe site și/sau
notificare pe e-mail.
6.
Întrebări și solicitări
Dacă ai întrebări sau nelămuriri cu privire la prelucrarea
datelor tale sau dorești să îți exerciți drepturile legale în legătură cu
datele pe care le deținem sau dacă ai îngrijorări cu privire la modul în
care tratăm orice problemă de confidențialitate, ne poți scrie la adresa de
e-mail info@eurociere.ro.
7.
Angajamentul nostru
Protecția informațiilor tale personale este foarte
importantă pentru noi. De aceea, ne luam angajamentul să respectăm următoarele
principii:
Legalitate, echitate și transparență – Prelucrăm datele tale legal și
corect. Suntem întotdeauna transparenți în privința informațiilor pe care le utilizăm,
iar tu ești informat corespunzător.
Controlul îți aparține – În limitele legii, îți oferim
posibilitatea de a examina, a modifica, a șterge datele personale pe care le-ai
împărtășit cu noi și de a-ți exercita celelalte drepturi.
Integritatea datelor și limitarea scopului – Utilizăm datele numai în scopurile
descrise la momentul colectării sau în noi scopuri compatibile cu cele
inițiale. În toate cazurile, scopurile noastre sunt compatibile cu legislația.
Luăm măsuri rezonabile pentru a ne asigura că datele personale sunt corecte,
complete și actualizate.
Securitate – Am implementat măsuri rezonabile de securitate și criptare,
astfel încât să îți protejăm cât mai bine informațiile. Cu toate acestea,
reține faptul că niciun site web, nicio aplicație și nicio conexiune la
internet nu este complet sigură.
8.
Ce fel de informații colectăm despre
tine?
Poți utiliza Platforma fără a dezvălui datele cu caracter
personal. Cu toate acestea, în cazul în care dorești să beneficiezi de serviciile
noastre, ți se va solicita să furnizezi datele tale în timpul unui proces de
înregistrare.
Datele solicitate pot include: numele complet, numărul de
telefon, adresa de e-mail, adresa de domiciliu.
Este posibil să colectăm date prin module cookie sau alte
tehnologii similare, precum adresa IP, navigatorul de internet, anunțurile pe
care ai dat click, locația, paginile web pe care le accesezi pe site-ul nostru.
9.
De ce colectăm aceste informații?
Colectăm informațiile tale în scopuri determinate și
legitime care includ, dar nu se limitează la următoarele:
- În
vederea încheierii sau executării unui contract dintre tine și noi;
- Înregistrarea
contului;
- Pentru
a-ți răspunde la întrebări și solicitări;
- În
scop de marketing, însă doar în situația în care avem consimțământul tău
prealabil;
- Pentru
a oferi și îmbunătăți serviciile și produsele pe care le oferim;
- Pentru
a diagnostica sau a remedia probleme tehnice;
- Pentru
a-ți oferi reclamă și conținut personalizat;
- Pentru
a ne apăra împotriva atacurilor cibernetice;
- Pentru
crearea și/sau mentenanța conturilor;
- Pentru
a ne conforma legislației;
- Pentru
constatarea sau revendicarea unui drept în instanță.
10. Care
sunt temeiurile legale pentru preluarea datelor?
·
Ți-ai
dat consimțământul pentru prelucrarea datelor cu caracter personal – Reține că îți poți retrage în orice
moment consimțământul prin urmarea instrucțiunilor de dezabonare („unsubscribe”)
din fiecare e-mail sau prin transmiterea unei cereri scrise la adresa de e-mail
info@eurociere.ro.
·
Prelucrarea
este necesară pentru încheierea sau executarea unui contract între tine și noi
– Cum ar fi executarea unui
Contract cu privire la vânzarea, respectiv achiziţionarea, unuia sau mai multor
servicii, sau pentru a lua măsuri, la solicitarea ta, înainte de a încheia un
Contract.
·
Prelucrarea
este necesară în vederea îndeplinirii unei obligații legale – Ca de exemplu, păstrarea
documentelor contabile pe o perioadă de 10 ani.
11. Cum dezvăluim datele tale?
·
EUROCIERE SRL poate transfera Datele, prin dezvăluirea sau acordarea unor
drepturi de acces de la distanță, numai prin intermediul aplicațiilor
securizate, unor terțe părți, cum ar fi entități afiliate și alți parteneri
comerciali ai EUROCIERE
SRL, care
acționează în calitate de împuterniciţi, procesând date cu caracter personal
pentru și în numele EUROCIERE
SRL (de
exemplu, stocare a Datelor pe servere tip “cloud”, consultanți juridici și
financiari, furnizori de servicii tehnice sau furnizori de servicii de
asistență la expediere), cu care EUROCIERE SRL a încheiat acordurile contractuale necesare în conformitate
cu reglementările UE și naționale.
·
De
asemenea, putem dezvălui datele tale către parteneri de afaceri ca urmare a
unui efort comun de a oferi un produs sau un serviciu.
·
Vom
transfera Date către terțe părți exclusiv în măsura necesară îndeplinirii
Scopurilor de Prelucrare aplicabile pentru care datele dumneavoastră sunt
colectate și procesate.
·
Datele
cu caracter personal colectate și prelucrate în Scopurile de Prelucrare
descrise în această Politică de Confidențialitate pot fi stocate pe servere
situate în strainătate sau transferate către entități afiliate având sediul în
afara teritoriului Uniunii Europene. În situaţia transferului de Date către
state terţe, EUROCIERE
SRL va
comunica intenţia de transfer precum şi statele terţe vizate, scopul
transferului şi solicitarea consimţamantului, atunci cand un astfel de
consimţământ este necesar potrivit dispoziţiilor legale în vigoare.
·
EUROCIERE SRL poate dezvălui Datele pentru a respecta prevederile legale
sau ca răspuns la o cerere din partea unei instanțe sau a unei alte autorități
publice.
11. Pe
ce perioadă stocăm datele?
Datele cu caracter personal colectate de către EUROCIERE SRL vor fi stocate pentru o perioadă de
5 ani de la încetarea relațiilor contractuale sau orice altă perioadă mai lungă
impusă de lege, regulamente sau norme aplicabile privind obligaţii de păstrare
a documentelor contabile sau solicitări ale autorităţilor publice.
Imediat după încheierea perioadei aplicabile de stocare,
datele vor fi:
- şterse
sau distruse; sau
- anonimizate;
sau
- transferate
într-o arhivă (cu excepția cazului în care acest lucru este interzis prin
lege sau regulament aplicabil prvind păstrare a înregistrărilor).
Datele cu caracter personal colectate și utilizate pentru
crearea Contului dumneavoastră vor fi șterse imediat, in cazul în care închizi
contul.
Pentru a te sigura că Datele nu sunt păstrate mai mult decât
este necesar, EUROCIERE
SRL va
revizui periodic Datele și, dacă este cazul, le va șterge.
12. Ce
măsuri de securitate am luat?
Ca parte a administrării Platformei, am luat măsuri tehnice
și organizatorice pentru a asigura un nivel de securitate corespunzător
riscurilor pe care le comportă prelucrarea Datelor, în special prin utilizarea
necorespunzătoare, distrugerea accidentală, accesarea ilegală sau neautorizată,
pierderea, alterarea, divulgarea, manipularea intenționată sau accidentală,
accesul terților, ștergerea și modificarea. În acest scop, am dezvoltat și
implementat politici de securitate a datelor și alte practici de
confidențialitate. În plus, procedurile noastre de securitate sunt revizuite în
permanență pe baza noilor evoluții tehnologice.
Pentru informații suplimentare cu privire la practicile
noastre de securitate, te rugăm să completați formularul de contact din
sectiunea Contact a Platformei.
Vei fi notificat cu privire la o încălcare a securității
datelor, într-o perioadă rezonabilă de timp după descoperirea unei astfel de
încălcări, cu excepția cazului în care un organism public abilitat determină că
notificarea ar împiedica o cercetare penală sau ar aduce prejudicii securității
naționale. În acest caz, notificarea va fi amânată, conform instrucțiunilor
unui astfel de organism. Vom răspunde cu promptitudine la întrebările tale
referitoare la o astfel de încălcare a securității datelor.
13. Care
sunt drepturile tale?
- Dreptul de retragere a consimțământului
Persoana
vizată are dreptul de a-și retrage consimțământul atunci când consimțământul
este folosit ca temei legal pentru prelucrare (ex. atunci când prelucrarea nu se bazează pe o justificare diferită
permisă de GDPR precum o obligație legală sau contractuală).
Până
să excludem datele persoanei vizate de la prelucrare, trebuie să confirmăm că
solicitarea consimțământului este într-adevăr baza legală pentru prelucrare.
Dacă nu, cererea poate fi respinsă pe motiv că prelucrarea nu necesită consimțământul
persoanei vizate. Altfel, cererea ar trebui admisă.
În
multe cazuri, oferirea și retragerea consimțământului vor fi disponibile
electronic –online, iar această procedură nu va fi necesară.
Când
consimțământul privește un copil (definit de Regulamentul GDPR ca fiind o
persoană cu vârstă de maxim 16 ani), exprimarea și retragerea consimțământului
trebuie să fie autorizată de titularul răspunderii părintești asupra copilului.
- Dreptul de a fi informat cu
privire la prelucrarea datelor tale
În momentul în
care datele cu caracter personal sunt colectate de la persoana vizată sau
obținute din alte surse, există cerința de a informa persoana vizată despre
scopul utilizării acestor date și despre drepturile pe care le are asupra lor.
- Dreptul de acces asupra datelor
Persoana
vizată are dreptul de a îi cere societatii ce date prelucrează despre ea, să
aibă acces la respectivele date, precum și la următoarele informații:
1.
Scopul
prelucrării
2.
Categoriile
de date personale implicate
3.
Destinatarii
sau categoriile de destinatari ai datelor dacă există, în special terțe țări
sau organizații internaționale
4.
Durata
de stocare a datelor cu caracter personal (sau criteriile utilizate pentru
stabilirea acestei perioade)
5.
Drepturile
persoanei vizate la rectificarea sau ștergerea datelor sale cu caracter
personal și limitarea sau opoziția față de prelucrarea acesteia
6.
Dreptul
persoanei vizate de a depune o plângere la o autoritate de supraveghere
7.
Informații
privind sursa datelor, dacă nu se obțin direct de la persoana vizată
8.
Dacă
datele personale vor face obiectul unei prelucrări automate, inclusiv al
profilării și, dacă da, al eventualelor consecințe implicate
9.
În
cazul în care datele sunt transferate unei țări terțe sau unei organizații
internaționale, informații privind garanțiile care se aplică
În cele mai multe cazuri, procesul de luare a deciziilor
pentru astfel de solicitări va fi simplu dacă nu se ajunge la concluzia că
cererea este vădit nefondată sau excesivă. Cu toate acestea, compilarea
informațiilor ar putea necesita ajutorul proprietarilor datelor.
- Dreptul de a rectifica datele
inexacte sau incomplete
În cazul în
care datele cu caracter personal sunt inexacte, persoana vizată are dreptul să
solicite corectarea și completarea datelor personale incomplete pe baza
informațiilor pe care le furnizează.
Dacă este
necesar, vom lua măsuri pentru a valida informațiile furnizate de persoana
vizată pentru a ne asigura că acestea sunt corecte înainte de a le modifica.
- Dreptul de ștergere („dreptul
de a fi uitat”)
Oferim
persoanei vizate dreptul să ne solicite să ștergem fără întârziere date cu
caracter personal în legătură cu una dintre următoarele situații:
Ø datele cu caracter personal nu mai sunt necesare pentru
îndeplinirea scopurilor pentru care au fost colectate sau prelucrate;
Ø persoana vizată își retrage consimțământul pe baza căruia
are loc prelucrarea și nu există niciun
alt temei juridic pentru prelucrare;
Ø persoana vizată se opune prelucrării și nu există motive
legitime care să prevaleze în ceea ce privește prelucrarea;
Ø datele cu caracter personal au fost prelucrate ilegal;
Ø datele cu caracter personal trebuie șterse pentru
respectarea legii;
Ø datele cu caracter personal au fost colectate în legătură
cu oferirea de servicii online copiilor.
Vom lua o decizie
cu privire la fiecare caz de astfel de solicitări cu privire la faptul dacă
cererea poate sau ar trebui să fie respinsă pentru unul dintre următoarele
motive:
Ø datele sunt necesare pentru exercitarea dreptului la
liberă exprimare și informare;
Ø datele sunt necesare pentru îndeplinirea unei obligații
legale;
Ø din motive de interes public în domeniul sănătății
publice;
Ø în scopuri de arhivare în interes public;
Ø pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui drept
în instanță.
- Dreptul la restricționarea
prelucrării
Persoana
vizată își poate exercita dreptul la restricționarea prelucrării în următoarele
situații:
Ø persoana vizată contestă exactitatea datelor, pentru o
perioadă care îi permite operatorului să verifice exactitatea datelor;
Ø prelucrarea este ilegală, iar persoana vizată se opune
ștergerii datelor cu caracter personal, solicitând în schimb restricționarea
utilizării lor;
Ø operatorul nu mai are nevoie de datele cu caracter
personal în scopul prelucrării, dar persoana vizată i le solicită pentru constatarea,
exercitarea sau apărarea unui drept în instanță; sau
Ø persoana vizată s-a opus prelucrării pentru intervalul de
timp în care se verifică dacă drepturilelegitime ale operatorului prevalează
asupra celor ale persoanei vizate.
În cazul în care se vor restricționa datele, acestea vor
rămâne stocate, dar nu pot fi prelucrate fără consimțământul persoanei. Ca excepție,
ele vor putea fi prelucrate pentru constatarea, exercitarea sau apărarea unui
drept în instanță sau pentru protecția drepturilor unei alte persoane fizice
sau juridice sau din motive de interes public important al Uniunii sau al unui
stat membru (cu condiția ca
persoana vizată să fie informată despre acest lucru). Alte organizații care
prelucrează date personale în numele nostru trebuie de asemenea să fie
informate despre restricționare.
- Dreptul de a transmite datele
pe care le avem despre tine către alt operator
Persoana vizată are dreptul să solicite ca datele
personale să fie furnizate într-un format "structurat, utilizat în mod obișnuit și care poate fi citit de mașină "
(articolul 20 din Regulamentul GDPR) și
să transfere datele respective unei alte părți, de exemplu unui alt furnizor de
servicii. Aceasta se aplică datelor cu caracter personal pentru care prelucrarea
se bazează pe consimțământul persoanei vizate, pe temeiul legal al contractului
sau în situația în care prelucrarea este efectuată prin mijloace automate.
- Dreptul de a te opune
prelucrării datelor
Persoana
vizată are dreptul de a se opune prelucrării care se bazează pe următoarele
justificări legale:
Ø Pentru îndeplinirea unei sarcini de interes public sau în
exercitarea autorității publice a operatorului
Ø În scopul intereselor legitime ale operatorului
Odată ce
opoziția a fost făcută, organizația trebuie să justifice motivele pe care se
bazează prelucrarea și să suspende prelucrarea până când decizia a fost luată (regula).
Organizația nu va mai prelucra datele cu caracter personal, cu excepția
cazului în care demonstrează că are motive legitime și imperioase care
justifică prelucrarea și care prevalează asupra intereselor, drepturilor și
libertăților persoanei vizate sau că scopul este constatarea, exercitarea sau
apărarea unui drept în instanță.
În cazul în care datele cu caracter personal sunt
utilizate pentru marketingul direct, organizația va înceta prelucrarea.
- Dreptul de a nu face obiectul
unei decizii bazate exclusiv pe prelucrarea automată, inclusiv crearea de
profiluri
Persoana
vizată are dreptul să nu facă obiectul unei decizii automate, inclusiv crearea
de profiluri în cazul în care decizia are un efect semnificativ sau juridic
asupra acesteia. Persoana vizată are, de asemenea, dreptul de a-și exprima
punctul de vedere, de a solicita intervenție umană și de a contesta decizia.
Există
excepții de la acest drept, atunci când decizia:
1. Este necesară pentru încheierea sau executarea contract;
2. Este autorizată prin lege națională sau europeană;
3. Se bazează pe consimțământul explicit al persoanei
vizate;
În situațiile
de la punctele (1) și (2), organizația va pune în aplicare măsuri
corespunzătoare pentru protejarea drepturilor, libertăților și intereselor
legitime ale persoanei vizate, cel puțin dreptul acesteia de a obține
intervenție umană din partea operatorului, de a-și exprima punctul de vedere și
de a contesta decizia.
- Dreptul de a te adresa
justiției
Persoana vizată are, de asemenea, dreptul de a se adresa
justiției atunci când consideră că i-au fost încălcate drepturile.
- Dreptul de o plângere în fața
unei Autorități de Supraveghere
Este important să știi că:
- Dacă
ți-ai dat consimțământul pentru marketing direct, îl poți retrage în orice
moment prin urmarea instrucțiunilor de dezabonare din fiecare e-mail/sms
sau alt mesaj electronic.
- Dacă
vrei să îți exerciți drepturile, o poți face prin transmiterea unei cereri
scrise, semnate și datate la adresa de e-mail info@eurociere.ro.
- Drepturile
enumerate mai sus nu sunt absolute. Există excepții, de aceea fiecare
cerere primită va fi analizată astfel încât să decidem dacă este
întemeiată sau nu. În măsura în care cererea este întemeiată, îți vom
facilita exercitarea drepturilor. Dacă cererea este neîntemeiată, o vom
respinge, însă te vom informa asupra motivelor refuzului și asupra
drepturilor de a depune o plângere la Autoritatea de Supraveghere și de a
te adresa justiției.
- Vom
încerca să răspundem solicitării în termen de 30 de zile. Cu toate
acestea, termenul poate fi prelungit în funcție de diferite aspecte,
precum complexitatea cererii, numărul mare de cereri primite sau
imposibilitatea de a te identifica într-un termen util.
- Dacă,
desi depunem toate eforturile, nu reușim să te identificăm, iar tu nu ne
furnizezi informații suplimentare pentru a reuși să te identificăm, nu
suntem obligați să dăm curs solicitării.
14. Întrebări,
solicitări și exercitarea drepturilor
Dacă ai întrebări sau nelămuriri cu privire la prelucrarea
informațiilor tale sau dorești să îți exerciți drepturile legale sau ai orice
altă îngrijorare cu privire la confidențialitate, ne poți scrie la adresa de
e-mail info@eurociere.ro.